Mediacje. Przygotowanie do wykonywania zawodu mediatora
Celem tego szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli mediatora - poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z zakresu prowadzenia mediacji.
W trakcie szkolenia stosowane są metody interaktywne (symulacje mediacji, studia przypadków, ćwiczenia i warsztaty zarówno indywidualne jak i w grupach, kwestionariusze, testy, dyskusje, burze mózgów, elementy wykładu i mini wykładu).
Szkolenie kończy się egzaminem z części teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w mediacji.
Każdy z uczestników otrzymuje certyfikat imienny oraz zaświadczenie o odbyciu szkolenia zgodnego ze standardami szkolenia mediatorów zawartymi w załączniku do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z 18 maja 2001 r. (Dz.U. 2001 Nr 56 poz.591) oraz ze standardami szkolenia mediatorów Społecznej Rady ds. Alternatywnych Metod Rozwiązywania Konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości z 29 października 2007r.
Po szkoleniu możesz ubiegać się o wpis na listę Mediatorów Stałych prowadzoną przez Prezesów wybranych Sądów Okręgowych.
Program szkolenia:
- Podstawowe zasady i składniki postępowania mediacyjnego
- przebieg mediacji;
- Zasady mediacji;
- Rola mediatora;
- Prawa i obowiązki mediatora;
- Mediacje - wskazania i przeciwwskazania;
- Etyka zawodowa w pracy mediatora;
- Standardy prowadzenia mediacji;
- Standardy postępowania mediatora.
- Psychologiczne mechanizmy powstania, eskalacji i rozwiązywania konfliktów;
- podstawowe zagadnienia psychologiczne dotyczące konfliktów;
- procedury rozwiązywania konfliktów - ADR (mediacje, negocjacje, arbitraż) i sąd;
- teoria negocjacji i podstawowe pojęcia negocjacyjne;
- Narzędzia w pracy mediatora in. złoty most.
- Trening umiejętności praktycznych z zakresie prowadzenia mediacji:
- prowadzenie wstępnych spotkań ze stronami;
- otwarcie spotkania - monolog Mediatora, kontrakt;
- umiejętność prowadzenia sesji mediacyjnych zgodnie z zasadami i przy użyciu właściwych technik;
- skuteczna komunikacja w mediacji - aktywne słuchanie, sztuka zadawania pytań;
- umiejętność stosowania neutralnego języka w mowie i piśmie;
- zasadność mediacji - analiza i diagnoza konfliktu objętego mediacją;
- Umiejętność zastosowania narzędzi i technik wpierających strony w poszukiwaniu rozwiązań;
- wykształcenie umiejętności wydobycia pozycji, potrzeb i interesów;
- wykształcenie umiejętności wspierania stron w pracy nad rozwiązaniami, kreatywnym poszukiwaniu opcji, identyfikacji zasad i kryteriów podejmowania decyzji;
- sporządzania porozumienia końcowego;
- prowadzenie spotkań ze współmediatorami;
- współpraca z innymi specjalistami;
- współpraca z pełnomocnikami;
- Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania procedur mediacyjnych:
- praktyczne zagadnienia związane z organizacją postępowania mediacyjnego
- zasady współpracy z organami wymiaru sprawiedliwości;
- dokumentacja w procesie mediacji;
- standardy postępowania mediacyjnego;
- procedury mediacyjne w Polsce i na świecie - sprawy karne i cywilne - rodzinne i gospodarcze, konflikty sąsiedzkie i w społecznościach lokalnych, prawo pracy itd.
Magdalena Kaleta-Gałwa
Dyplomowany coach i trener, Praktyk i Master NLP, absolwentka psychologii w biznesie.
Ukończyła studia magisterskie z politologii na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN oraz Studium Dziennikarskie i studia podyplomowe Psychologia w biznesie oraz Coach i trener – parter w rozwoju na Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. J. Tischnera w Krakowie. Ukończyła również - praktyczne studia podyplomowe dla mediatorów z zakresu mediacji w sprawach gospodarczych na Wyższej Szkole Humanitas. A także Szkołę Trenerów Biznesu prowadzoną przez G.T. Mentor w ramach projektu Akademia Mistrzów Treningu – poziom Profesjonalny Trener Biznesu (V The European Qualifications Framework).
Doświadczenie zdobywała początkowo pracując jako sprzedawca. Przez trzy lata jako dziennikarka publikowała na łamach Dziennika Polskiego.
Od 12 lat z sukcesami zarządza zespołami sprzedażowymi m.in. w sektorze bankowym. Była uczestniczką programu Inclusive Leaders Workshop. Również od 12 lat prowadzi szkolenia i warsztaty dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jest trenerem m.in. w Krakowskiej Szkole Innowacji. Jest również Mediatorem Stałym wpisanym na listy prowadzone przez Prezesów Sądów Okręgowych.
Zakres prowadzonych przez nią szkoleń obejmuje m.in. : mediacje, negocjacje, zarządzanie konfliktem, sprzedaż, obsługę klienta, zarządzanie czasem, komunikację, asertywność, zarządzanie zespołem, coaching i coachingowy styl zarządzania, rekrutację, budowanie zespołu, savoir vivre w sprzedaży i spotkaniach biznesowych oraz wszystko co się z tymi zagadnieniami wiąże.
- Data szkolenia: do uzgodnienia
- Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia dedykowanego dla zamkniętej grupy w uzgodnionym wcześniej terminie.
- Miejsce szkolenia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Al. J. Pawła II 39 A, Kraków.
W przypadku szkoleń dedykowanych istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w siedzibie firmy zamawiającej. - Koszt szkolenia: 2490 zł (stawka zw. z VAT), cena obejmuje catering
- Zniżki dla absolwentów studiów I i II stopnia i studiów podyplomowych WSE, firm kierujących na szkolenie min. 4 osoby i przy wpłatach z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Zadzwoń, dopytaj o szczegóły.
- Długość szkolenia: 40h
- Jak się zapisać? wypełnij formularz lub napisz pod adres szkolenia@wse.krakow.pl
- Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania: tel. +48 12 683 24 76/77, tel. kom.: +48 607 513 601, +48 609 709 381, e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl
tel: 12 683 24 77(76)
e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl
adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Zakres ich użycia możesz zmienić w ustawieniach.
UstawieniaAKCEPTUJĘ
Ustawienia prywatności
Zapisz się do naszegonewslettera!
Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami na naszej uczelni.