Projektowanie dla poligrafii – pułapki i triki i Organizacja - Szkolenia i Kursy - Kraków – WSE
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider
Projektowanie dla poligrafii – pułapki i triki

Projektowanie dla poligrafii – pułapki i triki

  • grafikiem, który dotychczas projektował pod kątem stron www i aplikacji mobilnych, a chciałbyś projektować do druku,
  • początkującym grafikiem, który chce zdobyć wiedzę dotyczącą przygotowalni poligraficznej,
  • osobą, która jako grafik ma problemy z przygotowywaniem plików do druku - Twoje projekty wracają z drukarni z adnotacją „Praca nie spełnia wymogów technicznych” lub w wydrukowanych pracach napotykasz niemiłe niespodzianki,
  • pracownikiem działu marketingu i odpowiadasz za kontakt z grafikiem, a następnie samodzielnie wyszukujesz podwykonawców – i chcesz umieć odróżnić projekt poprawny technicznie od niepoprawnego, projekt łatwy do zrealizowania od projektu trudnego i kosztownego oraz łatwiej porozumiewać się z grafikiem i drukarnią...  to szkolenie jest idealne dla Ciebie!

 I . Proces produkcji materiałów drukowanych (180 min)

1. Podłoża

      • Papier drukarski

    - włókna papieru i co z tego wynika

    • - gramatura a grubość papieru
    • - papier barwiony w masie
    • - papiery ozdobne / tłoczone
    • - papier powlekany i niepowlekany
    • - bibuły, akcydensy, samokopie, kartony i tektury
    • - papier „cyfrowy” i syntetyczny
  • Papier arkuszowy i jego typoszeregi
  • Kalki i folie
  • Inne podłoża
    - podłoża reklamowe dedykowane
  • Podłoża a styczność z żywnością

2. Maszyny drukujące

  • Przenoszenie obrazu na podłoże
  • Offset arkuszowy
  • Offset rolowy
  • Sitodruk i tamponodruk
  • Cyfra arkuszowa
  • Drukarki wielkoformatowe
  • Drukarki biurowe

3. Zabezpieczanie i uszlachetnianie druku

  • Lakier offsetowy / dyspersyjny
  • Foliowanie i laminowanie
  • Lakierowanie UV
  • Tłoczenie suche i złocenie
  • Cold-stamping

4. Introligatornia

      • Bigowanie, cięcie do formatu i rożkowanie
      • Sztancowanie i budowa wykrojnika
      • Falcowanie
      • Klejenie, szycie i bindowanie

    - klej a farba drukarska

    • Oprawa miękka, szycie drutem i skrzydełka
    • Oprawa twarda – składki, szycie nićmi, wyklejka i kapitałka
    • Kaszerowanie
    • Okienkowanie

II. Przygotowalnia poligraficzna (180 min)

1. Budowa obrazu cyfrowego

    • Ogólna teoria koloru
    • Przestrzenie kolorystyczne i profilowanie

- RGB, CMYK, Pantone, RAL i inne wzorniki

- profilowanie kolorystyczne

- czerń RGB/CMYK/greyscale i podbijanie czerni

- biel tła i biel nadrukowywana

- kolor a skala elementu

  • Wektor a bitmapa
  • Rozdzielczość rzeczywista a skalowanie
  • Format netto, brutto i znaczniki drukarskie
  • Warstwy i obiekty nadrukowywane (overprint)
  • Nadlewki automatyczne i ręczne
  • Gradienty a składowe CMYK
  • Nafarbienie
  • Fonty
  • Wydruki próbne (proofing)

2. Wymogi podwykonawcy

3. Formaty plików graficznych inne niż Adobe

      • Formaty programowe i ich konwersja/adaptacja

    - Microsoft (Word, Excell i PowerPoint)

    • - CorelDraw
  • Zagadnienia kompresji

4. Format PDF

  • Adobe Acrobat
  • Wersje pliku a jego budowa

III a. Pułapki procesu produkcji na typowych przykładach (80 min)

1. Wizytówka (spady, obszar bezpieczny, kolory dodatkowe, awers/rewers)

2. Folder składany na 3 (bigi, szerokość strony wewnętrznej)

3. Teczka (grzbiet i nacięcia na wizytówkę, elementy styczne z bigą)

4. Broszura (podzielność liczby stron przez 4, spady i obszar bezpieczny a falcowanie, folia i lakier UV na bidze)

5. Książka (składkownie, paginacja, zagadnienia oprawy twardej)

6. Kalendarz 12-miesięczny (sprężynka, sztywność plecków, odgięcia rogów)

7. Kalendarz biurkowy (stabilność)

8. Kalendarz 3-dzielny (klejenie kalendariów, zawijka główki)

9. Pudełko (mikrobłędy wykrojnika)

III b. Pułapki przygotowalni na typowych przykładach (80 min)

1. Zły format i brak spadów

2. Zła rozdzielczość bitmap

3. Mora

4. Złe przestrzenie kolorystyczne i profilowanie

5. Niewłaściwe nafarbienie

6. Biały nadrukowywany

7. Próg odwzorowania składowej i przenikanie składowych CMYK

8. Pantony w CMYKu

9. Fonty nie załączone w pliku

10. Elementy z wybraniem (teksty i wykrojnik bez opcji overprint)

11. Brak nadlewek

12.Czarny tekst z podbiciem

13. Za małe litery i za cienkie linie

14. PDF z Corela

III c. Zagadnienia prawne (20 min)

1. Prawo autorskie

2. Zdjęcia i ilustracje
a. Stocki i licencje stockowe
b. Google
c. Wikipedia
d. Fotograf i ilustrator

3. Fonty
a. Sklepy z fontami
b. Fonty od klienta
c. Logotyp i fonty skrzywione

4. Mapy

5. Prawo do projektu

Ziemowit Kościelny - Absolwent Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Wydziału Sztuki Middlesex University w Londynie. Projektowaniem graficznym zajmuje się od 1993 r. W latach 1993-96 redaktor graficzny Wydawnictwa Przekrój. Od 1994 r. projektuje książki dla Wydawnictwa Anabasis. Od 2007 r. dyrektor kreatywny w MMDS Print Management. Tworzy projekty z zakresu identyfikacji wizualnej, reklamy i opakowań, jak również projekty książek, albumów i katalogów malarstwa.

  • Data szkolenia: do uzgodnienia. Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia dedykowanego dla zamkniętej grupy w innym uzgodnionym terminie.
  • Miejsce szkolenia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, al. Jana Pawła II 39a
  • Koszt szkolenia: 840 zł/cena obejmuje mały catering - kawa, herbata/ nie podlega dodatkowym zniżkom
  • Jak się zapisać? wypełnij formularz lub napisz pod adres szkolenia@wse.krakow.pl
  • Długość szkolenia: 9h
  • Wszyscy Uczestnicy otrzymają imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
  • Pytania: tel. +48 12 683 24 77, tel. kom.:+48 601 496 157, e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl

CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I SZKOLEŃ

tel: 12 683 24 68
e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl

adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków

Zapisz się do naszegonewslettera!

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami na naszej uczelni.