Tutoring: moduł I i Organizacja - Szkolenia i Kursy - Kraków – WSE
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

Tutoring: moduł I

  • wzmocnienie kompetencji związanych z prowadzeniem tutoringu i rozwój w obszarze wartości
  • Wzmocnienie rozumienia metody tutoringu i dostrzegania dla niej przestrzeni w swojej pracy zawodowej
  • Przygotowanie do pracy w oparciu o kompetencje i wartości
  • Zapoznanie z metodami stosowanymi w tutoringu
  • Pogłębienie kompetencji komunikacyjnych pod katem pracy tutora
  • Przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami i wychodzenia poza typowe rozwiązania
  • Myślenie o rozwoju w kontekście pracy i rozwoju zawodowego

1. Tutoring i rozwój kompetencji

  • Przywołanie definicji tutoringu i kompetencji
  • Kontrakt i określanie celu procesu tutorskiego
  • Praca procesowa i tworzenie przestrzeni relacji
  • Psychologia pozytywna w tutoringu
  • Praca w oparciu o zasoby
  • Wartości w pracy tutora

2. Pełnione role i podejmowanie tutoringu

  • Od Nauczyciela do Tutora
  • Tutoring w pracy ze studentem
  • Coach, Doradca i Tutor
  • Menadżer mentor – Menadżer Tutor

3. Praca nad rozwojem kompetencji i wartości

  • Definiowanie kompetencji
  • Kompetencje w szkole, na uczelni i na rynku pracy
  • Kompetencje kluczowe
  • Słowniki kompetencji w organizacji i definiowanie luk kompetencyjnych
  • Tutoring i wzmacnianie wartości

4. Narzędzia pracy tutora

  • Całościowe postrzeganie procesu tutoringu i stosowanie modelu GROW
  • Wyznaczanie celów metodą POKARM
  • Metoda WOOP w tutoringu
  • Feedback: praca z informacja zwrotną
  • Analiza przeszkód
  • Inne narzędzia pracy tutora

5. Pogłębienie kompetencji komunikacyjnych związanych z prowadzeniem indywidualnych spotkań 

  • Komunikacja w pracy tutora
  • Specyfika zadawania pytań w tutoringu
  • Budowanie relacji opartej na zaufaniu
  • Umiejętność wyznaczania celów i motywowanie
  • Wychodzenie poza aktywne słuchanie

6. Bariery w pracy tutora

  • Typowe problemy wynikające z kontekstu pracy
  • Bariery jednostkowe
  • Stres zadany przez podopiecznego i jego konsekwencje
  • Trudności implementacji tutoringu w danym środowisku pracy

7. Kreatywne rozwiazywanie problemó

  • Utarte schematy i wychodzenie poza nie
  • Charakterystyka procesu twórczego
  • Czynniki wzmacniające proces twórczy
  • Strategie generowania kreatywnych  rozwiązań
  • Grupowe i indywidualne metody generowania pomysłów
  • Weryfikacja pomysłów i wprowadzanie ich w życie

8. Inteligencja emocjonalna w pracy Tutora

  • Wpływ emocji na nasze działanie i podejmowane decyzje
  • IQ czy IE – która inteligencja jest naprawdę ważna?
  • Cechy osoby emocjonalnie inteligentnej
  • Rozpoznawanie emocji
  • Zdolność kierowania emocjami oraz sztuka podporządkowania emocji
  • Rozwijanie empatii

9. Rozwój osobisty podopiecznego

  • Strategie karierowe i wykorzystanie ich w pracy z podopiecznym oraz własnej karierze zawodowej
  • Nowoczesne spojrzenie na zawód i jego perspektywę
  • Wpływ samooceny na indywidualny rozwój
  • Strategie autoprezentacyjne
  • Podsumowanie szkolenia

80% czasu spotkania przekazania wiedzy w sposób warsztatowo/ćwiczeniowy, aktywizujący uczestników (np. ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach zadaniowych, gry zespołowe).

20% to prezentacja treści teoretycznych (omówienia gier, projektów, prelekcja).

Wacław Kisiel-Dorohinicki - psycholog biznesu, doświadczony trener kadr, doradca zawodowy, coach kariery. Specjalizuje się w tematyce rozwoju kompetencji interpersonalnych, rozwoju osobistego i zawodowego, zagadnieniach rynku pracy, budowaniu polityki antymobbingowej oraz wsparciu sprzedaży i zarządzania. Autor książek i artykułów z zakresu rozwoju osobistego i zagadnień rynku pracy. Z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. Józefa Tischnera związany od 2011 roku.

  • Data szkolenia: data w trakcie aktualizacji - osoby zainteresowane tym programem prosimy o zgłoszenia. Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia dedykowanego dla zamkniętej grupy w innym uzgodnionym wcześniej terminie
  • Miejsce szkolenia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, al. Jana Pawła II 39a.
    W przypadku szkoleń dedykowanych istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w siedzibie firmy zamawiającej
  • Jak się zapisać? wypełnij formularz lub napisz pod adres szkolenia@wse.krakow.pl
  • Ile osób uczestniczy w szkoleniu? Maksymalnie 15 osób. Ze względu na indywidualny charakter prowadzonych warsztatów liczba uczestników jest ograniczona.
  • Koszt szkolenia: 1290 zł 
  • Długość szkolenia: 30h, 4 dni po 7,5 h
  • Wszyscy Uczestnicy otrzymają imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
  • Pytania: tel. +48 12 683 24 77, tel. kom.:+48 601 496 157, e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl

CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I SZKOLEŃ

tel: 12 683 24 68
e-mail: szkolenia@wse.krakow.pl

adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków

Zapisz się do naszegonewslettera!

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami na naszej uczelni.