PROJEKTOWANIE NARRACJI GIER CYFROWYCH
Gry praktycznie od swoich początków służą nie tylko rozrywce jako takiej, ale również opowiadaniu historii.
I chociaż w pierwszych latach swojego istnienia zapożyczały wiele ze starszych mediów, jak literatura czy film, to obecnie wiemy już, że narracje w grach konstruuje się zgoła inaczej i należy je dopasowywać do ograniczeń oraz możliwości tego medium. A tych ostatnich jest wiele, jeśli uwzględnić tak specyficzne elementy, jak interaktywność samego medium czy nieliniowość tworzonych w nim fabuł.
W ramach ścieżki Projektowanie narracji gier cyfrowych zapoznasz się zarówno z ogólnymi zasadami pisania kreatywnego i światotwórstwa, jak również realizować będziesz projekty pozwalające Ci zapanować zarówno nad scenariuszem jak i strukturami dialogowymi.
Studiuj projektowanie narracji gier cyfrowych w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
- nauczysz się projektować, prototypować i tworzyć własne interaktywne opowieści;
- poznasz zasady projektowania narracji transmedialnych, kreatywnego pisania i światotwórstwa
- weźmiesz udział w zajęciach ze scenarzystami gier cyfrowych oraz innych mediów kultury popularnej, takich jak komiksy czy gry fabularne
- nauczysz się analizy gier pozwalającej na rozpoznawanie mocnych i słabych stron wskazanych tytułów
- poznasz sposoby budowania, komunikowania i utrzymywania spójnej wizji gry poprzez cały czas trwania projektu
Metody badania graczy – zdobędziesz umiejętność przeprowadzania na graczach testów focusowych i usability, które pozwolą Ci poprawić jakość tworzonej gry i odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania
Projektowanie scenariuszy gier cyfrowych – poznasz teorię narracji w grach cyfrowych i nauczysz się konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusz gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy
Projektowanie światopowieści – nauczysz się analizować i oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści oraz opracujesz w grupie projekt własnej
Projektowanie interfejsu i doświadczenia użytkownika – poznasz podstawy projektowania graficznego oraz zaprojektujesz własny interfejs dla wybranego gatunku gry cyfrowej
Produkcja i rynek gier – poznasz proces produkcji gier w odniesieniu do specyfiki lokalnych oraz globalnych rynków wraz z ich kulturowym i ekonomicznym kontekstem;
- system designer
- gameplay designer
- quest designer
- game director
- narrative designer
- game writer
- creative director
Tryb stacjonarny | Tryb niestacjonarny zaoczny | ||
miesiąc | semestr | miesiąc | semestr |
960 zł | 4800 zł | 800 zł | 4000 zł |
Wymagane dokumenty
Kandydaci na studia powinni złożyć (osobiście lub za pośrednictwem poczty) komplet dokumentów w Dziale Marketingu i Rekrutacji WSE:
- podanie na obowiązującym formularzu dostępne jako rejestracja on-line (podanie na studia należy wydrukować i podpisać, generuje się ono automatycznie po wypełnieniu całości formularza i ankiety),
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu),
- 1 fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- kserokopię pokwitowania wpłaty opłaty rekrutacyjnej (85 zł*) i wpisowego (300 zł**) – obie kwoty należy wpłacać na nr konta:
33 1050 1445 1000 0090 8115 9239
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA I WPISOWE
Kandydaci - cudzoziemcy składają dodatkowo:
- tłumaczenie przysięgłe na język polski świadectwa ukończenia szkoły (opatrzonego apostille) oraz suplementu z ocenami
- certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego na poziomie B2 lub podpisane oświadczenie o znajomości języka, w którym prowadzone są studia.
**opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna
***osoby nieprzyjęte na studia otrzymują zwrot wpisowego.
Nowa matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu maturalnego z przedmiotów zdawanych w części pisemnej. Kandydaci wybierają przedmiot na poziomie podstawowym lub rozszerzonym (należy uwzględnić wynik korzystniejszy dla kandydata).
Język polski | Język obcy nowożytny (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski, j. francuski, j. włoski, j. hiszpański) | Wybrany przedmiot (matematyka, j. obcy nowożytny, j. mniejszości narodowej, j. łaciński i kultura antyczna, j. mniejszości etnicznej, j. regionalny, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia sztuki, historia muzyki, informatyka, wiedza o społeczeństwie) |
p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt |
Stara matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu dojrzałości w części pisemnej i ustnej z trzech przedmiotów:
- język polski,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot (matematyka, biologia, chemia, geografia, fizyka, historia, wiedza o społeczeństwie, j. obcy nowożytny)
Oceny z egzaminu dojrzałości zostaną przeliczone na punkty w następujący sposób:
Skala ocen 2-5* | Liczba punktów | Skala ocen 1-6** | Liczba punktów |
1 | 0 | ||
2 | 0 | 2 | 30 |
3 | 30 | 3 | 50 |
4 | 70 | 4 | 75 |
5 | 100 | 5 | 80 |
6 | 100 |
* dla egzaminu dojrzałości zdawanego do roku 1991
** dla egzaminu dojrzałości zdawanego od 1991 roku
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate)
W przypadku kandydatów z maturą międzynarodową wyniki uzyskane na maturze przeliczane będą na punkty w następujący sposób:
Nowa matura | PP | 100% | 86% | 72% | 58% | 44% | 30% | 0% |
Matura międzynarodowa IB | SL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Nowa matura | PR | 100% | 85% | 70% | 55% | 40% | 25% | 10% |
Matura międzynarodowa IB | HL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
SL -Standard Level PP - poziom podstawowy
HL - Higher Level PR - poziom rozszerzony
Świadectwa zagraniczne
Cudzoziemcy na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw ukończenia szkoły średniej, obejmującego oceny końcowe z trzech przedmiotów:
- język ojczysty,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot.
Oceny na świadectwie ukończenia szkoły zostaną przeliczone na punkty według poniższych wytycznych:
Ocena | 12 – 11 | 10 – 9 | 8 – 7 | 6 – 5 | 4 | 3 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 | 0 |
Ocena | 10 – 9 | 8 – 7 | 6– 5 | 4 – 3 | 2 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 |
Ocena | 5 | 4 | 3 | 2 |
Liczba punktów | 100 | 70 | 30 | 0 |
W przypadku kandydatów, którzy mają inną niż określoną w tabele skalę ocen na świadectwie ukończenia szkoły, Komisja Rekrutacyjna dostosowuje punktację odpowiednio z zachowaniem proporcjonalności.
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Address:
Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
room 211

WYPOWIEDŹ EKSPERTA


Każda gra – jako tekst kultury – niesie za sobą konkretny, złożony przekaz, modulowany na różnych poziomach: estetycznym, symbolicznym, fabularnym czy narracyjnym. Zajęcia poświęcone poetyce pozwolą lepiej zrozumieć, jak świadomie i efektywnie przełożyć ten przekaz na język (a nawet: języki) gry wideo. Projektowanie światów i zamieszkujących je postaci, pisanie scenariuszy i dialogów – to wszystko bardzo istotne elementy narracji gry, które będziemy starali się poznać, ale równie ważną rolę w wielu cyfrowych opowieściach pełnią dobrze zaprojektowane interfejsy i mechaniki. Innymi słowy – nauczysz się, w jaki sposób mówić poprzez to specyficzne medium, jakim jest gra wideo, by przekaz był z jednej strony atrakcyjny, a z drugiej – skuteczny.
Maciej Nawrocki,
wykładowca
ZOBACZ FILM
KADRA

PARTNERZY
