PROJEKTOWANIE NARRACJI GIER CYFROWYCH
Gry praktycznie od swoich początków służą nie tylko rozrywce jako takiej, ale również opowiadaniu historii.
I chociaż w pierwszych latach swojego istnienia zapożyczały wiele ze starszych mediów, jak literatura czy film, to obecnie wiemy już, że narracje w grach konstruuje się zgoła inaczej i należy je dopasowywać do ograniczeń oraz możliwości tego medium. A tych ostatnich jest wiele, jeśli uwzględnić tak specyficzne elementy, jak interaktywność samego medium czy nieliniowość tworzonych w nim fabuł.
W ramach ścieżki Projektowanie narracji gier cyfrowych zapoznasz się zarówno z ogólnymi zasadami pisania kreatywnego i światotwórstwa, jak również realizować będziesz projekty pozwalające Ci zapanować zarówno nad scenariuszem jak i strukturami dialogowymi.
Studiuj projektowanie narracji gier cyfrowych w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
Uwaga! Uprzejmie informujemy, że trwa proces integracji naszej uczelni z Uniwersytetem SWPS. Zakończy się on w 2025 roku przekształceniem WSE w krakowską filię Uniwersytetu SWPS. Tym samym wszystkie osoby, które rozpoczną naukę w WSE w latach akademickich 2023/2024 oraz 2024/2025 ukończą studia już z dyplomem Uniwersytetu SWPS.
- nauczysz się projektować, prototypować i tworzyć własne interaktywne opowieści;
- poznasz zasady projektowania narracji transmedialnych, kreatywnego pisania i światotwórstwa
- weźmiesz udział w zajęciach ze scenarzystami gier cyfrowych oraz innych mediów kultury popularnej, takich jak komiksy czy gry fabularne
- nauczysz się analizy gier pozwalającej na rozpoznawanie mocnych i słabych stron wskazanych tytułów
- poznasz sposoby budowania, komunikowania i utrzymywania spójnej wizji gry poprzez cały czas trwania projektu
Metody badania graczy – zdobędziesz umiejętność przeprowadzania na graczach testów focusowych i usability, które pozwolą Ci poprawić jakość tworzonej gry i odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania
Projektowanie scenariuszy gier cyfrowych – poznasz teorię narracji w grach cyfrowych i nauczysz się konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusz gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy
Projektowanie światopowieści – nauczysz się analizować i oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści oraz opracujesz w grupie projekt własnej
- system designer
- gameplay designer
- quest designer
- game director
- narrative designer
- game writer
- creative director
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Adres:
Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
pok. 211

WYPOWIEDŹ EKSPERTA


Każda gra – jako tekst kultury – niesie za sobą konkretny, złożony przekaz, modulowany na różnych poziomach: estetycznym, symbolicznym, fabularnym czy narracyjnym. Zajęcia poświęcone poetyce pozwolą lepiej zrozumieć, jak świadomie i efektywnie przełożyć ten przekaz na język (a nawet: języki) gry wideo. Projektowanie światów i zamieszkujących je postaci, pisanie scenariuszy i dialogów – to wszystko bardzo istotne elementy narracji gry, które będziemy starali się poznać, ale równie ważną rolę w wielu cyfrowych opowieściach pełnią dobrze zaprojektowane interfejsy i mechaniki. Innymi słowy – nauczysz się, w jaki sposób mówić poprzez to specyficzne medium, jakim jest gra wideo, by przekaz był z jednej strony atrakcyjny, a z drugiej – skuteczny.
Maciej Nawrocki,
wykładowca
ZOBACZ FILM
KADRA

PARTNERZY
