Grafika reklamowa i edytorska
Ścieżka Grafika reklamowa i edytorska powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla mediów tradycyjnych.
Zakres przedmiotów jest na tyle szeroki (m.in. Identyfikacja wizualna marek, opakowania, grafika ilustracyjna), że umożliwi absolwentom studiów licencjackich dalszą specjalizację w wybranej gałęzi projektowej. Studenci pracować będą głównie w 3 programach Adobe: Illustrator, Photoshop i InDesign. Zakres zdobywanych umiejętności obejmuje zagadnienia związane z komunikacją wizualną, brandingiem oraz przygotowaniem do druku.
Studiuj grafikę reklamową i edytorską w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
- weźmiesz udział w zajęciach ze specjalistami działającymi w branży projektowej, wydawniczej i drukarskiej
- nauczysz się obsługi Adobe InDesign oraz m. in. Adobe Illustrator, Photoshop i Acrobat Pro
- nauczysz się projektowania opakowań i materiałów reklamowych, operowania kolorem, tekstem i ilustracją oraz zasad komunikacji wizualnej
Grafika edytorska - warsztaty projektowania wszelkich wydawnictw wielostronicowych – od katalogów reklamowych do książek. Praca w Adobe Indesign.
Projektowanie opakowań - kurs rozwija umiejętność komunikacji wizualnej poprzez opakowanie produktu. Uczy zarówno artystycznych zasad, jak i prawnych oraz technicznych.
Grafika ilustracyjna - kurs rozwija umiejętność samodzielnego tworzenia ilustracji (np. technicznych lub medycznych) oraz zasad ich stosowania w różnego typu publikacjach.
System identyfikacji wizualnej - w ramach kursu Studenci będą samodzielnie tworzyć logotypy i towarzyszące im systemy identyfikacji (Identity book).
Infografika - kurs uczy zasad tworzenia zarówno podstawowych form infografiki (m.in. wykresy, schematy, mapy), jak i bardziej rozbudowanych, stosowanych często jako forma reklamy komercyjnej lub społecznej.
Projektowanie graficzne - studenci będą opracowywać różne formy grafiki użytkowej zgodne z otrzymanymi założeniami. Będzie to praca zarówno z prawdziwymi briefami kreatywnymi, jak i księgami CI (Corporate Identity).
Przygotowanie do druku - kurs będzie realizowany przez fachowców zrzeszonych w Małopolskim Klastrze Poligraficznym. Obejmie wizyty w drukarniach oraz warsztaty druku cyfrowego w siedzibie Klastra.
- agencje reklamowe
- studia projektowe
- wydawnictwa
- drukarnie
- działy marketingu małych i dużych firm
Tryb stacjonarny | Tryb niestacjonarny zaoczny | Tryb niestacjonarny wieczorowy | |||
miesiąc | semestr | miesiąc | semestr | miesiąc | semestr |
890 zł | 4450 zł | 760 zł | 3800 zł | 760 zł | 3800 zł |
Wymagane dokumenty
Kandydaci na studia powinni złożyć (osobiście lub za pośrednictwem poczty) komplet dokumentów w Dziale Marketingu i Rekrutacji WSE:
- podanie na obowiązującym formularzu dostępne jako rejestracja on-line (podanie na studia należy wydrukować i podpisać, generuje się ono automatycznie po wypełnieniu całości formularza i ankiety),
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu),
- 1 fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- portfolio (patrz dalej) wraz z oświadczeniem
- kserokopię pokwitowania wpłaty opłaty rekrutacyjnej (150 zł) i wpisowego
(300 zł*) – obie kwoty należy wpłacać na nr konta:
11 1050 1445 1000 0022 7132 3038
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA I WPISOWE
(*osoby nieprzyjęte na studia otrzymują zwrot wpisowego)
Portfolio
Kandydaci na kierunek Grafika reklamowa i multimedia (moduł ogólny) zobowiązani są do przedstawienia w postępowaniu rekrutacyjnym portfolio z zakresu sztuk wizualnych. Portfolio może zawierać zarówno fotografię, film, jak i grafikę cyfrową lub tradycyjną (rysunek, malarstwo). Minimalna ilość prac – 3, maksymalne – 5.
Portfolio ogólne należy zamieścić na serwerze rekrutacyjnym link dostępny tutaj, w folderze o nazwie zgodnej z numerem rekrutacyjnym**. Link do indywidualnego folderu zostanie wygenerowany automatycznie po wypełnieniu wymaganych pól formularza i przesłany na podany wcześniej adres mailowy.
** Numer formularza to ostatnie cyfry indywidualnego numeru wygenerowanego w trakcie rejestracji online:
Portfolio oceniane jest zbiorczo według następujących kryteriów:
Nowa matura | Stara matura | |
Oryginalne przedstawienie tematu | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Walory estetyczne pracy | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Umiejętność dostosowania formy do treści | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Techniczne umiejętności autora | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Punktacja za portfolio doliczana jest do punktacji otrzymanej za oceny z egzaminu maturalnego.
Nowa matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu maturalnego z przedmiotów zdawanych w części pisemnej. Kandydaci wybierają przedmiot na poziomie podstawowym lub rozszerzonym (należy uwzględnić wynik korzystniejszy dla kandydata).
Język polski | Język obcy nowożytny (UWAGA! Język angielski można wybrać tylko jeden raz) | Wybrany przedmiot (matematyka, j. obcy nowożytny, j. mniejszości narodowej, j. łaciński i kultura antyczna, j. mniejszości etnicznej, j. regionalny, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, informatyka, wiedza o społeczeństwie, historia sztuki, historia muzyki) |
p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt |
Stara matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu dojrzałości w części pisemnej i ustnej z trzech przedmiotów:
- język polski,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot (matematyka, biologia, chemia, geografia, fizyka, historia, wiedza o społeczeństwie, j. obcy nowożytny)
Oceny z egzaminu dojrzałości zostaną przeliczone na punkty w następujący sposób:
Skala ocen 2-5* | Liczba punktów | Skala ocen 1-6** | Liczba punktów |
2,0 | 0 | 2,0 | 30 |
3,0 | 30 | 3,0 | 50 |
4,0 | 70 | 4,0 | 75 |
5,0 | 100 | 5,0 | 80 |
|
| 6,0 | 100 |
* dla egzaminu dojrzałości zdawanego do roku 1991
** dla egzaminu dojrzałości zdawanego od 1991 roku
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate)
W przypadku kandydatów z maturą międzynarodową wyniki uzyskane na maturze przeliczane będą na punkty w następujący sposób:
Nowa matura | PP | 100% | 86% | 72% | 58% | 44% | 30% | 0% |
Matura międzynarodowa IB | SL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Nowa matura | PR | 100% | 85% | 70% | 55% | 40% | 25% | 10% |
Matura międzynarodowa IB | HL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
SL -Standard Level PP - poziom podstawowy
HL - Higher Level PR - poziom rozszerzony
Świadectwa zagraniczne
Cudzoziemcy na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw ukończenia szkoły średniej, obejmującego oceny końcowe z trzech przedmiotów:
- język ojczysty,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot.
Oceny na świadectwie ukończenia szkoły zostaną przeliczone na punkty według poniższych wytycznych:
Ocena | 12 – 11 | 10 – 9 | 8 – 7 | 6 – 5 | 4 | 3 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 | 0 |
Ocena | 10 – 9 | 8 – 7 | 6– 5 | 4 – 3 | 2 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 |
Ocena | 5 | 4 | 3 | 2 |
Liczba punktów | 100 | 70 | 30 | 0 |
W przypadku kandydatów, którzy mają inną niż określoną w tabele skalę ocen na świadectwie ukończenia szkoły, Komisja Rekrutacyjna dostosowuje punktację odpowiednio z zachowaniem proporcjonalności.
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
pok. 211
WYPOWIEDŹ EKSPERTA
Innowacyjny program nauczania na ścieżce kształcenia Grafika reklamowa i edytorska daje naszym Studentom możliwość uzyskania szerokich kompetencji. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez aktywnych zawodowo specjalistów. Towarzyszy im zestaw kursów wprowadzających studentów w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem. Studenci zdobędą także wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej, tak potrzebną podczas projektowania zorientowanego na użytkownika.
mgr Anna Treska-Siwoń
ekspertka ds. kierunku Grafika reklamowa i multimedia