
Ścieżka 2D powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się projektowaniem graficznym, ale z naciskiem na pracę tabletem graficznym i tworzeniu ilustracji cyfrowych w branży gier jako graphic artist, ale także w branży wydawniczej – czy to w prasie czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych materiałów drukowanych lub publikacji cyfrowych, multimedialnych produktów edukacyjnych, w branży mody, w reklamie – jako twórca storyboardów i postaci do kampanii produktowych, jako montażysta audio-video lub twórca animacji.
Studiuj Sztukę cyfrową (Digital Art) w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
- unikatowa, jedyna taka w Polsce specjalność, szczególnie dla miłośników gier
- nauka specjalistycznego oprogramowania – 2D (Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere), a kursy Projektowanie postaci i Kompozycja i budowa sceny uczynią Cię zawodowym grafikiem – artystą cyfrowym
- dzięki praktycznym warsztatom w muzeach i obiektach historycznych będziesz potrafił/a stworzyć wiarygodną scenografię, broń i kostiumy do gier, ilustracje cyfrowe do branży wydawniczej oraz krótkie animacje z elementami flat design
Projektowanie postaci – koncepcja, ubiór, wyposażenie, a przy okazji nauka anatomii. [Photoshop].
Rysunek anatomiczny – nauka rysowania zwierząt lądowych również w ruchu.
Rysunek studyjny – nauka rysowania przedmiotów o złożonych kształtach i zróżnicowanej fakturze, ze szczególnym uwzględnieniem historycznej broni i ubiorów.
Kompozycja i budowa sceny – architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. A przy okazji podstawy budowy sceny w 3D z wykończeniem w 2D. [Photoshop i 3D Studio MAX].
Flat Design – animowane wykresy, infografiki, wayfinding [Illustrator].
Motion Graphic – nauka podstaw animacji [Premiere, After Effects].
Warsztat cyfrowego artysty 2D – skróty i tricki, aby pracować efektywnie i szybko w Photoshopie i nie tylko. Plus nowości software'owe i hardware'owe dla artystów.
Wprowadzenie do zawodu projektanta 2D – poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców – uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji: jak wygląda współpraca z grafikiem z punktu widzenia producenta w studio gier, jak radzić sobie jako freelancer w branży gier i ilustracji lub jak widzi rynek twórca gier indie.
- studia gier oraz aplikacji
- studia animacji oraz agencje reklamowe
- wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe)
- agencje multimedialne
- freelancer prowadzący własną działalność
Tryb stacjonarny i niestacjonarny* | |
miesiąc | semestr |
1 450 zł | 7 250 zł |
* studia stacjonarne na kierunku Sztuka cyfrowa trwają 7 semestrów, niestacjonarne 8 semestrów
Wymagane dokumenty
Kandydaci na studia powinni złożyć (osobiście lub za pośrednictwem poczty) komplet dokumentów w Dziale Marketingu i Rekrutacji WSE:
- podanie na obowiązującym formularzu dostępne jako rejestracja on-line (podanie na studia należy wydrukować i podpisać, generuje się ono automatycznie po wypełnieniu całości formularza i ankiety),
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu),
- 1 fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- portfolio (patrz dalej) wraz z oświadczeniem
- kserokopię pokwitowania wpłaty opłaty rekrutacyjnej (150 zł*) i wpisowego (300 zł**) – obie kwoty należy wpłacać na nr konta:
33 1050 1445 1000 0090 8115 9239
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA I WPISOWE
Kandydaci - cudzoziemcy składają dodatkowo:
- tłumaczenie przysięgłe na język polski świadectwa ukończenia szkoły (opatrzonego apostille) oraz suplementu z ocenami
- certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego na poziomie B2 lub podpisane oświadczenie o znajomości języka, w którym prowadzone są studia.
*opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna
**osoby nieprzyjęte na studia otrzymują zwrot wpisowego.
Portfolio
Kandydat na kierunek Sztuka cyfrowa realizowaną w formie stacjonarnej i niestacjonarnej zobowiązany jest przedstawić indywidualne portfolio kandydata zawierające 3 autorskie prace wykonane dowolną techniką rysunku odręcznego (cyfrową lub tradycyjną), mające pokazywać warsztat ilustratorski kandydata, o następującej tematyce:
1) martwa natura, 1 szt.
2) postać ludzka, 1 szt
3) oraz pejzaż, 1 szt.
Portfolio ogólne należy zamieścić na serwerze rekrutacyjnym link dostępny tutaj, w folderze o nazwie zgodnej z numerem formularza**. Link do indywidualnego folderu zostanie wygenerowany automatycznie po wypełnieniu wymaganych pól formularza i przesłany na podany wcześniej adres mailowy.
UWAGA! Prosimy o niepodpisywanie imieniem i nazwiskiem prac graficznych składanych w portfolio!
** Numer formularza to ostatnie cyfry indywidualnego numeru wygenerowanego w trakcie rejestracji online:
Portfolio ogólne oceniane jest zbiorczo według następujących kryteriów:
Nowa matura | Stara matura | |
Oryginalne i estetyczne przedstawienie tematu | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Umiejętności dostosowania formy do treści | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Techniczne umiejętności autora | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Odpowiedzialna wymowa społeczna prac | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Na Sztukę cyfrową może zostać przyjęty kandydat, którego prace zostaną ocenione przez Komisję Rekrutacyjną na co najmniej 100 punktów.
Punktacja za portfolio ogólne doliczana jest do punktacji otrzymanej za oceny z egzaminu maturalnego.
Nowa matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu maturalnego z przedmiotów zdawanych w części pisemnej. Kandydaci wybierają przedmiot na poziomie podstawowym lub rozszerzonym (należy uwzględnić wynik korzystniejszy dla kandydata).
Język polski | Język obcy nowożytny (UWAGA! Język angielski można wybrać tylko jeden raz) | Wybrany przedmiot (matematyka, j. obcy nowożytny, j. mniejszości narodowej, j. łaciński i kultura antyczna, j. mniejszości etnicznej, j. regionalny, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, informatyka, wiedza o społeczeństwie, historia sztuki, historia muzyki) |
p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt |
Stara matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu dojrzałości w części pisemnej i ustnej z trzech przedmiotów:
- język polski,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot (matematyka, biologia, chemia, geografia, fizyka, historia, wiedza o społeczeństwie, j. obcy nowożytny)
Oceny z egzaminu dojrzałości zostaną przeliczone na punkty w następujący sposób:
Skala ocen 2-5* | Liczba punktów | Skala ocen 1-6** | Liczba punktów |
1 | 0 | ||
2 | 0 | 2 | 30 |
3 | 30 | 3 | 50 |
4 | 70 | 4 | 75 |
5 | 100 | 5 | 80 |
6 | 100 |
* dla egzaminu dojrzałości zdawanego do roku 1991
** dla egzaminu dojrzałości zdawanego od 1991 roku
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate)
W przypadku kandydatów z maturą międzynarodową wyniki uzyskane na maturze przeliczane będą na punkty w następujący sposób:
Nowa matura | PP | 100% | 86% | 72% | 58% | 44% | 30% | 0% |
Matura międzynarodowa IB | SL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Nowa matura | PR | 100% | 85% | 70% | 55% | 40% | 25% | 10% |
Matura międzynarodowa IB | HL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
SL -Standard Level PP - poziom podstawowy
HL - Higher Level PR - poziom rozszerzony
Świadectwa zagraniczne
Cudzoziemcy na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw ukończenia szkoły średniej, obejmującego oceny końcowe z trzech przedmiotów:
- język ojczysty,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot.
Oceny na świadectwie ukończenia szkoły zostaną przeliczone na punkty według poniższych wytycznych:
Ocena | 12 – 11 | 10 – 9 | 8 – 7 | 6 – 5 | 4 | 3 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 | 0 |
Ocena | 10 – 9 | 8 – 7 | 6– 5 | 4 – 3 | 2 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 |
Ocena | 5 | 4 | 3 | 2 |
Liczba punktów | 100 | 70 | 30 | 0 |
W przypadku kandydatów, którzy mają inną niż określoną w tabele skalę ocen na świadectwie ukończenia szkoły, Komisja Rekrutacyjna dostosowuje punktację odpowiednio z zachowaniem proporcjonalności.
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
pok. 211

WYPOWIEDŹ EKSPERTA


Grafika cyfrowa zdominowała dziś branżowy rynek ilustracji. Na kierunku kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art uczymy przyszłych cyfrowych grafików, ilustratorów i rzeźbiarzy, którzy będą pracować przeważnie w branży gier, ale nie tylko – nie ograniczamy się do jednego zawodu. Nowością jest dziedzina Digitalizacji przestrzennej i tworzenie repozytoriów cyfrowych pracy w 3D z zakresu konserwacji zabytków, ochrony zabytków kultury i dziedzictwa narodowego, która od kilku lat przeżywa gwałtowny rozwój. Uczymy posługiwania się nowoczesnymi narzędziami pracy artystycznej w szerokim zakresie.Nowe narzędzia pracy – tablet, komputer i oprogramowanie profilują ścieżkę kształcenia, ale wiedza w dużej mierze bazuje na klasycznej nauce rysunku, kompozycji i rzeźby. Na pierwszym roku studenci przyswajają podstawy rysunku perspektywicznego i kompozycji jeszcze w technice analogowej, za pomocą ołówka, pisaków i papieru. W drugim i trzecim roku studiów nauka w ramach takich przedmiotów jak Kompozycja i budowa sceny 2D i 3D czy Projektowanie postaci odbywa się już wyłącznie cyfrowo. Ponadto Rzeźba prowadzona jest analogowo i cyfrowo, ale generalnie duży nacisk kładziony jest na naukę oprogramowania 3D. Chcemy mieć pewność, że nasz absolwent będzie wszechstronnie przygotowany i z łatwością dostosuje się do wymagań rynku.
Simeon Genew
Ekspert ds. ścieżki kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art
ZOBACZ FILM
KADRA
