Ścieżka 3D została stworzona dla tych, którzy chcą rozwijać się zarówno artystycznie jako rzeźbiarze 3D dla branży gier, również planszowych jak i tych bardziej technicznych jako twórcy wizualizacji produktów i animacji dla branży reklamowej, wizualizacji dla architektów, lub w dziedzinie digitalizacji zabytków na potrzeby repozytoriów cyfrowych (Sztuka cyfrowa / Digital Art jest pierwszym kierunkiem studiów w Polsce, przygotowującym specjalistów w tej dziedzinie)
Digitalizacja przestrzenna i tworzenie repozytoriów cyfrowych
To nowa dziedzina pracy w 3D z zakresu konserwacji zabytków, ochrony zabytków kultury i dziedzictwa narodowego, która od kilku lat przeżywa gwałtowny rozwój. Digitalizacja i udostępnianie online dzieł sztuki – jedno z najważniejszych zjawisk w dziedzinie muzealnictwa i promocji dziedzictwa w ostatnich dekadach – wchodzi obecnie na nowy poziom. Poza zdjęciami w wysokiej rozdzielczości, muzea zaczynają udostępniać też skany obiektów 3D, przydatne zarówno pasjonatom sztuki, badaczom, jak i twórcom gier. Projekty z zakresu tworzenia wirtualnych muzeów należą do najambitniejszych i najbardziej prestiżowych, przeważnie finansowane są ze środków unijnych lub państwowych.
Ta nowa dziedzina z pogranicza grafiki i ochrony dóbr kultury zapewnia specjalistom pracę na następne kilkadziesiąt lat ze względu na ogromną liczbę obiektów, które należy przetworzyć. Obecnie zapotrzebowanie na takich techników-digitalizatorów jest bardzo duże, a żadna jednostka dydaktyczna w Polsce nie kształci jeszcze specjalistów posiadających zarówno umiejętności techniczne z zakresu grafiki 3D jak i wiedzę na temat specyfiki repozytoriów cyfrowych.
Program tej specjalności będzie realizowany we współpracy z Regionalną Pracownią Digitalizacji przy Małopolskim Instytucie Kultury, gdzie przez ostatnie 10 lat realizowano sztandarowy projekt z tej dziedziny: Wirtualne Muzea Małopolski.
Studiuj Sztukę cyfrową (Digital Art )w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
Uwaga! Uprzejmie informujemy, że trwa proces integracji naszej uczelni z Uniwersytetem SWPS. Zakończy się on w 2025 roku przekształceniem WSE w krakowską filię Uniwersytetu SWPS. Tym samym wszystkie osoby, które rozpoczną naukę w WSE w latach akademickich 2023/2024 oraz 2024/2025 ukończą studia już z dyplomem Uniwersytetu SWPS.
- unikatowa, jedyna taka w Polsce specjalność, szczególnie dla miłośników gier jak i dla twórców wizualizacji produktów i animacji dla branży reklamowej, wizualizacji dla architektów, lub w dziedzinie digitalizacji zabytków na potrzeby repozytoriów cyfrowych
- nauka specjalistycznego oprogramowania – 2D (3D (Autodesk 3ds Max, Zbrush, Unreal Engine, Blender), a kursy Cyfrowa rzeźba postaci i Kompozycja i budowa sceny 3D uczynią Cię zawodowym grafikiem – artystą cyfrowym 3D
- dzięki praktycznym warsztatom w muzeach i obiektach historycznych będziesz potrafił/a stworzyć wiarygodną scenografię, broń i kostiumy do gier, poznasz technologię przetwarzania danych z digitalizacji i fotogrametrię
3D zaawansowany – nauka o technologi silników 3D. [Medium, Gravity Sketch, oraz Adobe Substance Painter].
Rzeźba – nauka rzeźby w glinie: studium głowy, anatomia postaci statycznej i w ruchu
Cyfrowa rzeźba postaci – modelowanie postaci 3D. [Zbrush, Unreal/ Unity,3DS MAX, Blender, Substance].
Digitalizacja i repozytoria cyfrowe – fotografowanie, stworzenie struktury metadanych digitalizowanego obiektu. [Adobe Photoshop (Camera Raw), X-Rite Color Passport].
Fotogrametria – nauka o przygotowaniu i dobraniu zdjęć obiektu oraz generowanie obiektów typowych i złożonych. [Agisoft Metal Shape, Reality Capture, Adobe Photoshop, X-Rite].
Kompozycja i budowa sceny 3D – wieloplanowe sceny 3D – architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. [Blender i 3D MAX].
Technologie przetwarzania danych z digitalizacji – nauka technologii i przygotowania finalnej publikacji i druku 3D w procesie digitalizacji w silnikach czasu rzeczywistego. [Blender, Substance Painter, Zbrush]
Warsztat cyfrowego artysty 3D – nauka modelowania i dobranie odpowiedniej do zadania techniki teksturowania 3D i nie tylko. Plus nowości software'owe i hardware'owe dla artystów. [3DS MAX, Substance Blender, Painter, Quixel Mixer]
Wprowadzenie do zawodu projektanta 3D – poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców – uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji: jak wygląda współpraca z grafikiem z punktu widzenia producenta w studio gier, jak radzić sobie jako freelancer w branży gier i ilustracji lub jak widzi rynek twórca gier indie.
- agencje reklamowe i studia animacji
- studia gier oraz aplikacji
- wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe)
- studia architektoniczne i budowlane
- instytucje muzealne
- firmy zajmujące się konserwacją i restauracją zabytków
- freelancer prowadzący własną firmę
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
pok. 211

WYPOWIEDŹ EKSPERTA


Grafika cyfrowa zdominowała dziś branżowy rynek ilustracji. Na kierunku kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art uczymy przyszłych cyfrowych grafików, ilustratorów i rzeźbiarzy, którzy będą pracować przeważnie w branży gier, ale nie tylko – nie ograniczamy się do jednego zawodu. Nowością jest dziedzina Digitalizacji przestrzennej i tworzenie repozytoriów cyfrowych pracy w 3D z zakresu konserwacji zabytków, ochrony zabytków kultury i dziedzictwa narodowego, która od kilku lat przeżywa gwałtowny rozwój. Uczymy posługiwania się nowoczesnymi narzędziami pracy artystycznej w szerokim zakresie.Nowe narzędzia pracy – tablet, komputer i oprogramowanie profilują ścieżkę kształcenia, ale wiedza w dużej mierze bazuje na klasycznej nauce rysunku, kompozycji i rzeźby. Na pierwszym roku studenci przyswajają podstawy rysunku perspektywicznego i kompozycji jeszcze w technice analogowej, za pomocą ołówka, pisaków i papieru. W drugim i trzecim roku studiów nauka w ramach takich przedmiotów jak Kompozycja i budowa sceny 2D i 3D czy Projektowanie postaci odbywa się już wyłącznie cyfrowo. Ponadto Rzeźba prowadzona jest analogowo i cyfrowo, ale generalnie duży nacisk kładziony jest na naukę oprogramowania 3D. Chcemy mieć pewność, że nasz absolwent będzie wszechstronnie przygotowany i z łatwością dostosuje się do wymagań rynku.
Simeon Genew
Ekspert ds. ścieżki kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art
ZOBACZ FILM
KADRA

