
Ścieżka 3D została stworzona dla tych, którzy chcą rozwijać się zarówno artystycznie jako rzeźbiarze 3D dla branży gier, również planszowych jak i tych bardziej technicznych jako twórcy wizualizacji produktów i animacji dla branży reklamowej, wizualizacji dla architektów, lub w dziedzinie digitalizacji zabytków na potrzeby repozytoriów cyfrowych (Sztuka cyfrowa / Digital Art jest pierwszym kierunkiem studiów w Polsce, przygotowującym specjalistów w tej dziedzinie)
Digitalizacja przestrzenna i tworzenie repozytoriów cyfrowych
To nowa dziedzina pracy w 3D z zakresu konserwacji zabytków, ochrony zabytków kultury i dziedzictwa narodowego, która od kilku lat przeżywa gwałtowny rozwój. Digitalizacja i udostępnianie online dzieł sztuki – jedno z najważniejszych zjawisk w dziedzinie muzealnictwa i promocji dziedzictwa w ostatnich dekadach – wchodzi obecnie na nowy poziom. Poza zdjęciami w wysokiej rozdzielczości, muzea zaczynają udostępniać też skany obiektów 3D, przydatne zarówno pasjonatom sztuki, badaczom, jak i twórcom gier. Projekty z zakresu tworzenia wirtualnych muzeów należą do najambitniejszych i najbardziej prestiżowych, przeważnie finansowane są ze środków unijnych lub państwowych.
Ta nowa dziedzina z pogranicza grafiki i ochrony dóbr kultury zapewnia specjalistom pracę na następne kilkadziesiąt lat ze względu na ogromną liczbę obiektów, które należy przetworzyć. Obecnie zapotrzebowanie na takich techników-digitalizatorów jest bardzo duże, a żadna jednostka dydaktyczna w Polsce nie kształci jeszcze specjalistów posiadających zarówno umiejętności techniczne z zakresu grafiki 3D jak i wiedzę na temat specyfiki repozytoriów cyfrowych.
Program tej specjalności będzie realizowany we współpracy z Regionalną Pracownią Digitalizacji przy Małopolskim Instytucie Kultury, gdzie przez ostatnie 10 lat realizowano sztandarowy projekt z tej dziedziny: Wirtualne Muzea Małopolski.
Studiuj Sztukę cyfrową (Digital Art )w Krakowie.
Bądź doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań zawodowych!
- unikatowa, jedyna taka w Polsce specjalność, szczególnie dla miłośników gier jak i dla twórców wizualizacji produktów i animacji dla branży reklamowej, wizualizacji dla architektów, lub w dziedzinie digitalizacji zabytków na potrzeby repozytoriów cyfrowych
- nauka specjalistycznego oprogramowania – 2D (3D (Autodesk 3ds Max, Zbrush, Unreal Engine, Blender), a kursy Cyfrowa rzeźba postaci i Kompozycja i budowa sceny 3D uczynią Cię zawodowym grafikiem – artystą cyfrowym 3D
- dzięki praktycznym warsztatom w muzeach i obiektach historycznych będziesz potrafił/a stworzyć wiarygodną scenografię, broń i kostiumy do gier, poznasz technologię przetwarzania danych z digitalizacji i fotogrametrię
3D zaawansowany – nauka o technologi silników 3D. [Medium, Gravity Sketch, oraz Adobe Substance Painter].
Rzeźba – nauka rzeźby w glinie: studium głowy, anatomia postaci statycznej i w ruchu
Cyfrowa rzeźba postaci – modelowanie postaci 3D. [Zbrush, Unreal/ Unity,3DS MAX, Blender, Substance].
Digitalizacja i repozytoria cyfrowe – fotografowanie, stworzenie struktury metadanych digitalizowanego obiektu. [Adobe Photoshop (Camera Raw), X-Rite Color Passport].
Fotogrametria – nauka o przygotowaniu i dobraniu zdjęć obiektu oraz generowanie obiektów typowych i złożonych. [Agisoft Metal Shape, Reality Capture, Adobe Photoshop, X-Rite].
Kompozycja i budowa sceny 3D – wieloplanowe sceny 3D – architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. [Blender i 3D MAX].
Technologie przetwarzania danych z digitalizacji – nauka technologii i przygotowania finalnej publikacji i druku 3D w procesie digitalizacji w silnikach czasu rzeczywistego. [Blender, Substance Painter, Zbrush]
Warsztat cyfrowego artysty 3D – nauka modelowania i dobranie odpowiedniej do zadania techniki teksturowania 3D i nie tylko. Plus nowości software'owe i hardware'owe dla artystów. [3DS MAX, Substance Blender, Painter, Quixel Mixer]
Wprowadzenie do zawodu projektanta 3D – poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców – uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji: jak wygląda współpraca z grafikiem z punktu widzenia producenta w studio gier, jak radzić sobie jako freelancer w branży gier i ilustracji lub jak widzi rynek twórca gier indie.
- agencje reklamowe i studia animacji
- studia gier oraz aplikacji
- wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe)
- studia architektoniczne i budowlane
- instytucje muzealne
- firmy zajmujące się konserwacją i restauracją zabytków
- freelancer prowadzący własną firmę
Tryb stacjonarny i niestacjonarny* | |
miesiąc | semestr |
1 450 zł | 7 250 zł |
* studia stacjonarne na kierunku Sztuka cyfrowa trwają 7 semestrów, niestacjonarne 8 semestrów
Wymagane dokumenty
Kandydaci na studia powinni złożyć (osobiście lub za pośrednictwem poczty) komplet dokumentów w Dziale Marketingu i Rekrutacji WSE:
- podanie na obowiązującym formularzu dostępne jako rejestracja on-line (podanie na studia należy wydrukować i podpisać, generuje się ono automatycznie po wypełnieniu całości formularza i ankiety),
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu),
- 1 fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- portfolio (patrz dalej) wraz z oświadczeniem
- kserokopię pokwitowania wpłaty opłaty rekrutacyjnej (150 zł*) i wpisowego (300 zł**) – obie kwoty należy wpłacać na nr konta:
33 1050 1445 1000 0090 8115 9239
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA I WPISOWE
Kandydaci - cudzoziemcy składają dodatkowo:
- tłumaczenie przysięgłe na język polski świadectwa ukończenia szkoły (opatrzonego apostille) oraz suplementu z ocenami
- certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego na poziomie B2 lub podpisane oświadczenie o znajomości języka, w którym prowadzone są studia.
*opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna
**osoby nieprzyjęte na studia otrzymują zwrot wpisowego.
Portfolio
Kandydat na kierunek Sztuka cyfrowa realizowaną w formie stacjonarnej i niestacjonarnej zobowiązany jest przedstawić indywidualne portfolio kandydata zawierające 3 autorskie prace wykonane dowolną techniką rysunku odręcznego (cyfrową lub tradycyjną), mające pokazywać warsztat ilustratorski kandydata, o następującej tematyce:
1) martwa natura, 1 szt.
2) postać ludzka, 1 szt
3) oraz pejzaż, 1 szt.
Portfolio ogólne należy zamieścić na serwerze rekrutacyjnym link dostępny tutaj, w folderze o nazwie zgodnej z numerem formularza**. Link do indywidualnego folderu zostanie wygenerowany automatycznie po wypełnieniu wymaganych pól formularza i przesłany na podany wcześniej adres mailowy.
UWAGA! Prosimy o niepodpisywanie imieniem i nazwiskiem prac graficznych składanych w portfolio!
** Numer formularza to ostatnie cyfry indywidualnego numeru wygenerowanego w trakcie rejestracji online:
Portfolio ogólne oceniane jest zbiorczo według następujących kryteriów:
Nowa matura | Stara matura | |
Oryginalne i estetyczne przedstawienie tematu | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Umiejętności dostosowania formy do treści | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Techniczne umiejętności autora | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Odpowiedzialna wymowa społeczna prac | 0-100 pkt | 0-50 pkt |
Na Sztukę cyfrową może zostać przyjęty kandydat, którego prace zostaną ocenione przez Komisję Rekrutacyjną na co najmniej 100 punktów.
Punktacja za portfolio ogólne doliczana jest do punktacji otrzymanej za oceny z egzaminu maturalnego.
Nowa matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu maturalnego z przedmiotów zdawanych w części pisemnej. Kandydaci wybierają przedmiot na poziomie podstawowym lub rozszerzonym (należy uwzględnić wynik korzystniejszy dla kandydata).
Język polski | Język obcy nowożytny (UWAGA! Język angielski można wybrać tylko jeden raz) | Wybrany przedmiot (matematyka, j. obcy nowożytny, j. mniejszości narodowej, j. łaciński i kultura antyczna, j. mniejszości etnicznej, j. regionalny, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, informatyka, wiedza o społeczeństwie, historia sztuki, historia muzyki) |
p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt | p. podstawowy 1% = 1 pkt p. rozszerzony 1% = 2 pkt |
Stara matura
Kandydaci na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw, uwzględniającego wyniki z egzaminu dojrzałości w części pisemnej i ustnej z trzech przedmiotów:
- język polski,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot (matematyka, biologia, chemia, geografia, fizyka, historia, wiedza o społeczeństwie, j. obcy nowożytny)
Oceny z egzaminu dojrzałości zostaną przeliczone na punkty w następujący sposób:
Skala ocen 2-5* | Liczba punktów | Skala ocen 1-6** | Liczba punktów |
1 | 0 | ||
2 | 0 | 2 | 30 |
3 | 30 | 3 | 50 |
4 | 70 | 4 | 75 |
5 | 100 | 5 | 80 |
6 | 100 |
* dla egzaminu dojrzałości zdawanego do roku 1991
** dla egzaminu dojrzałości zdawanego od 1991 roku
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate)
W przypadku kandydatów z maturą międzynarodową wyniki uzyskane na maturze przeliczane będą na punkty w następujący sposób:
Nowa matura | PP | 100% | 86% | 72% | 58% | 44% | 30% | 0% |
Matura międzynarodowa IB | SL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Nowa matura | PR | 100% | 85% | 70% | 55% | 40% | 25% | 10% |
Matura międzynarodowa IB | HL | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
SL -Standard Level PP - poziom podstawowy
HL - Higher Level PR - poziom rozszerzony
Świadectwa zagraniczne
Cudzoziemcy na studia przyjmowani są na podstawie konkursu świadectw ukończenia szkoły średniej, obejmującego oceny końcowe z trzech przedmiotów:
- język ojczysty,
- język obcy nowożytny,
- wybrany przedmiot.
Oceny na świadectwie ukończenia szkoły zostaną przeliczone na punkty według poniższych wytycznych:
Ocena | 12 – 11 | 10 – 9 | 8 – 7 | 6 – 5 | 4 | 3 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 | 0 |
Ocena | 10 – 9 | 8 – 7 | 6– 5 | 4 – 3 | 2 – 1 |
Liczba punktów | 100 | 80 | 75 | 50 | 30 |
Ocena | 5 | 4 | 3 | 2 |
Liczba punktów | 100 | 70 | 30 | 0 |
W przypadku kandydatów, którzy mają inną niż określoną w tabele skalę ocen na świadectwie ukończenia szkoły, Komisja Rekrutacyjna dostosowuje punktację odpowiednio z zachowaniem proporcjonalności.
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Adres:
Al. Jana Pawła II 39a
31-864 Kraków
pok. 211

WYPOWIEDŹ EKSPERTA


Grafika cyfrowa zdominowała dziś branżowy rynek ilustracji. Na kierunku kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art uczymy przyszłych cyfrowych grafików, ilustratorów i rzeźbiarzy, którzy będą pracować przeważnie w branży gier, ale nie tylko – nie ograniczamy się do jednego zawodu. Nowością jest dziedzina Digitalizacji przestrzennej i tworzenie repozytoriów cyfrowych pracy w 3D z zakresu konserwacji zabytków, ochrony zabytków kultury i dziedzictwa narodowego, która od kilku lat przeżywa gwałtowny rozwój. Uczymy posługiwania się nowoczesnymi narzędziami pracy artystycznej w szerokim zakresie.Nowe narzędzia pracy – tablet, komputer i oprogramowanie profilują ścieżkę kształcenia, ale wiedza w dużej mierze bazuje na klasycznej nauce rysunku, kompozycji i rzeźby. Na pierwszym roku studenci przyswajają podstawy rysunku perspektywicznego i kompozycji jeszcze w technice analogowej, za pomocą ołówka, pisaków i papieru. W drugim i trzecim roku studiów nauka w ramach takich przedmiotów jak Kompozycja i budowa sceny 2D i 3D czy Projektowanie postaci odbywa się już wyłącznie cyfrowo. Ponadto Rzeźba prowadzona jest analogowo i cyfrowo, ale generalnie duży nacisk kładziony jest na naukę oprogramowania 3D. Chcemy mieć pewność, że nasz absolwent będzie wszechstronnie przygotowany i z łatwością dostosuje się do wymagań rynku.
Simeon Genew
Ekspert ds. ścieżki kształcenia Sztuka cyfrowa / Digital Art
ZOBACZ FILM
KADRA

